Пиво тепер – як горілка

,

2100Віднині пиво – повноцінний алкоголь. Першого числа набрали чинності зміни до Податкогово кодексу. Відповідно до них – пінне, у якому вміст спирту перевищує піввідсотка, прирівняли до усіх інших алкогольних напоїв. А це означає, що для його продажу необхідна ліцензія. Разом із тим, тепер реалізовувати пиво можна на торговій площі не менше 20 квадратів. Наметам і кіоскам торгувати хмільним віднині зась! Не можна і рекламувати пиво.

Багато хто від такої інформації дійсно зрадіє, адже з’явиться надія, що пиво менше продаватимуть молоді, що зникнуть пивні намети, якими заставили пів обласного центру, що нарешті любителі пінного припинять справляти нужду під мостом на Набережній чи у під’їздах неподалік… Однак не все так насправді оптимістично. Експерти кажуть, що в Україні ще не існує закону, який би справно виконували. Відтак, нові правила відобразяться лише на добросовісних реалізаторах. У той же час для чиновників і контролюючих органів вони перетворяться на додатковий спосіб заробити.

До речі, кажуть, у парламенті вже з’явився новий законопроект, який може нівелювати всі введені з 1 липня вимоги до продажу пива. Його автори відзначають, що нові поправки необхідні, аби пом’якшити дію закону для виробників пива і для встановлення «балансу інтересів бізнесу з інтересами суспільства».

А тим часом експерти порахували, що вартість ліцензії для торгової точки у містах обійдеться у 8000 на рік, у селах – 500 гривень на цей же період. Відтак, кажуть аналітики, дозволити собі таку «розкіш» зможуть не всі. Тож, припускають, приблизно 10% торгових точок згорнуть роботу. Виробники ж пива, якщо нічого не зміниться, прогнозують на кінець року падіння ринку на рівні 20-22%.

Управляючий крафтовою пивоварнею «Ципа» Олександр Шаталов вважає, що під вивіскою європейських стандартів, в Раді провели закон, який лобіює інтереси великих корпорацій і фактично вбиває міні-пивоварні, які останнім часом стали дуже популярними.

– У світі всі якраз рухаються у зворотному напрямку, а у нас… Це удар по середньому і малому бізнесу, який і так зараз знаходиться під валютним пресом. Така ситуація призведе до здорожчання пива, а разом із тим – до зниження його якості. Адже конкуренція на ринку стане меншою, – коментує він і додає, що в Україні хочуть вбити справжнє пиво, а натомість «підсадити» людей на «пивні напої». Водночас Шаталов зауважує, що запроваджене ліцензування – це чергова корупційна схема. Так само називає зміни до закону лобізмом і поціновувач пива Віталій Максимов. Утім, зауважує, загалом у нього думки на цю тему діаметрально протилежні.

–З одного боку – пиво реально алкоголь і країна дійсно спивається. Особливо молодь. І робити з цим щось треба. Але, погодьтеся, проблем у підлітків купити пиво як не було, так і не виникне. З іншого боку закон дуже боляче вдарить якраз по малому та середньому бізнесу, який не тільки має кіоски з пивом, а займається виробництвом справжнього хмільного напою у невеликих об’ємах. Саме вони будуть неспроможні не лише платити величезні суми акцизу, а й потрапити на дорогі полиці великих торгівельних мереж – адже до цього вони в основному вели реалізацію свого товару саме через мережі невеличких спеціалізованих кіосків. Тому на полицях супермаркетів надійно закріпляться напої великих трансатлантичних пивних корпорацій і провідних українських компаній. Тобто, напої, які і пивом назвати складно. І це дуже нагадує банальний лобізм. Тому я, як людина, яка за останні три-чотири роки свого доволі не великого пивного досвіду, дуже полюбила такі невеличкі регіональні пивоварні як уманська, тернопільська, івано-франківська, хмельницька – дуже розчарований, адже найближчим часом вони просто зникнуть зі своїми справжніми і дуже самобутніми сортами живого пива. І мені залишиться, або пити те довгоживуче «пойло» від «світових лідерів пивоваріння», або навіть і зовсім відмовитися від цього старовинного пінного напою, – каже співрозмовник «КП».

Тим часом представник крупної пивної компанії Наталія теж не в захваті від нововведення. Вона не заперечує, що ціни на власну продукцію виробники пива піднімуть.

– Про цей закон відомо було ще в грудні 2014-го, тому ми частково готувалися до цього. За цей час ціни з урахуванням усіх складнощів вже частково зросли. Цей закон перш за все вдарить по споживачу, який замість двох пляшок пива, купуватиме одну, або ж узагалі розмірковуватиме над доцільністю вживання того чи іншого виду алкогольних напоїв, – говорить вона.
e-max.it: your social media marketing partner