Папірець від комунальників – сигнал для злодіїв!

,

769Нерідко у під’їздах багатоповерхівок можна побачити встромлений у двері квартири папірець без конверта, де вказані персональні дані адресата, сума, яку він має сплатити та інша інформація, котру надумав внести туди постачальник послуг. На це можна не зважати, якщо власники помешкання в той момент не перебувають у відпустці, чи деінде. Однак, якщо їх немає вдома – такий папірець може завдати чимало проблем. Наприклад, стати для злодіїв сигналом, що квартира без нагляду…

Кіровоградка Мирослава не вітає такі «послання». Каже, не хоче, аби хтось сторонній дізнавався її персональні дані.
– Я працюю з ранку до вечора, а коли повертаюсь, то бачу повідомлення про заборгованість, яке стирчить у мене в дверях ледь не цілий день. Допитливих людей багато. Хтось просто з цікавості може прочитати його, дізнатися скільки грошей я вина, розповісти про це іншим сусідам. Я б не хотіла, щоб люди це знали, – скаржиться вона, додаючи, що повідомлення про заборгованість у дверях квартири може слугувати сигналом для злодіїв і не лише.
Солідарний з нею і юрист громадської організації «За правову державу» Сергій Чернов. Він так само виказує побоювання, що подібними повідомленнями можуть скористатися зловмисники.
– Наприклад, представитись представником однієї з комунальних служб і запропонувати домовитись про сплату боргу на місці. Хоча, це тільки гіпотетично, – каже Сергій, наголошуючи, що, з огляду на положення Європейської конвенції з прав людини, таке повідомлення вважається порушенням права на приватне життя, оскільки у таких папірцях зазначаються дані про особу платника. Крім цього, юрист пояснює, що у національному законодавстві існує ряд норм Цивільного кодексу, Закону України «Про житлово­комунальні послуги», які визначають відносини між надавачами послуг та їх отримувачами. Законодавство ж про доступ до інформації взагалі забороняє поширювати інформацію про особу: адресу, майнові статки (наприклад, у вимозі про сплату боргу вказано дані власника житла), телефон тощо.
– Згідно з Конституцією України ми маємо право на повагу до свого особистого життя. Ніхто не може це право порушувати, – додає фахівець.
Пояснити точку зору стосовно залишених повідомлень у дверях квартири «КП» попросила представників деяких підприємств, що надають послуги населенню.

«Кіровоградгаз»: повідомлення про заборгованість вставляють у двері лише в поодиноких випадках
Заступник голови правління з обліку та реалізації природного газу «Кіровоградгаз» Андрій Петровський запевняє, що повідомлення про заборгованість намагаються вручити споживачу особисто, але іноді бувають поодинокі випадки, коли не можна застати людину вдома.
– От коли контролер зробив п’ять спроб доставити це попередження, а людини нема вдома, тоді можемо залишити папірець в поштових скриньках, щоб повідомлення потрапило конфіденційно в руки споживачу. Але, на превеликий жаль, в Кіровограді є такі будинки, де взагалі поштових скриньок немає. Тоді контролер дивиться, чи є у дверях шпаринка і просовує у неї, щоб повідомлення потрапило у квартиру. Якщо і її нема, то встромляє в двері – іншого способу немає. Тому такі одиничні випадки трапляються, – пояснює представник підприємства, додаючи, що загалом у Кіровограді обслуговується майже 110 тисяч абонентів і майже з усіма, крім відключених споживачів, укладені угоди.
Андрій Петровський говорить, що підприємство повинне інформувати споживача про борги стосовно своєчасності проведення розрахунків. Тобто, якщо людина більше місяця не здійснювала оплату, це вже вважається заборгованістю.
– Ми не маємо права провести відключення, якщо споживач не отримав цього повідомлення. Якщо споживач особисто отримав повідомлення і розписався за нього, тільки у такому випадку відбувається відключення, – пояснює фахівець і говорить, для уточнення будь-якої інформації у ВАТ «Кіровоградгаз» існує контактний центр – його номери телефонів вказані на абонентській книжці, а також є власна сторінка на офіційному сайті, де кожна людина може ознайомитися з даними, перевірити фінансові розрахунки, контролювати їх, передавати показники лічильників.

«Кіровоградобленерго»: якщо в дверях вставляють рекламну продукцію, газети – це ж не є порушенням прав громадян чи злочином?!
У прес-службі «Кіровоградобленерго» спочатку запевнили «КП», що попередження споживачів про заборгованість надсилається поштою або передається особисто в руки, проте в ході розмови стало відомо інше.
– Дуже часто контролер повинен отримати доступ до лічильника, переконатися, чи не зірвані на ньому пломби, чи не відбувається крадіжка електроенергії, можливо, лічильник підлягає заміні... Якщо ж немає доступу і контролер не може знайти власника квартири, тоді залишається повідомлення в дверях «звернутися за вказаним номером», – пояснюють на підприємстві, проте на уточнення питання, тут додають: контролер робить обхід визначеної території, якщо є заборгованість і споживача нема, повідомлення встромляють у двері.
– Ми цього не можемо заперечувати так само, як і ви, – сказали у прес-службі.
На запитання «КП», якими документами це передбачено, там зазначили, що попри все повинні інформувати споживачів.
– Ми повинні повідомляти наших споживачів про те, що вони мають борг. Якщо в дверях вставляють рекламну продукцію, газети – це ж не є порушенням прав громадян чи злочином?! – заявили в «Кіровоградобленерго».
Загалом у Кіровоградській області близько 460 тисяч споживачів електроенергії, з якими украдені договори.

Юрист радить, як знайти правду
Юрист Сергій Чернов запевняє, що захистися у подібній ситуації можна, якщо слідувати певній процедурі.
– Необхідно звернутися до постачальника послуги з письмовою заявою про укладання договору, в якому конкретно прописати, яким саме чином будуть здійснюватись повідомлення про наявність­відсутність боргів. Якщо такого пункту в договорі немає, людина має право звернутися до суду з вимогою про відшкодування шкоди, а також поскаржитись в правоохоронні органи на порушення з боку надавачів послуги права на приватне життя.
e-max.it: your social media marketing partner