Зайві метри, куби води і слюсарі «конвертуються» у завищені тарифи на комунальні послуги

,

 

624Споживачі давно здогадуються, що платять за комунальні послуги більше, ніж ті варті. Ремонтів у під’їздах немає, розвелися щури і миші, дахи будинків течуть, вода без лічильника – «золота». Останньою краплею для кіровоградців стали рахунки за тепло за жовтень: за неповний теплий місяць треба сплатити майже повну вартість. Звертатися до суду по одинці бажаючих мало, згуртуватися – не можуть. Як же впливати на комунальників, які начебто «чесними» тарифами на свої послуги відверто дурять абонентів?

 

З’ясувалося, довести правоту і притягнути до відповідальності за порушення комунальні підприємства можна. Достатньо звернутися до антимонопольного комітету. Результативні приклади навів днями начальник обласного відділення відомства Олександр Корнюша.

 

За його словами, однією з найяскравіших (у грошовому еквіваленті) стала справа «Кіровоградобленерго». Останнє нараховувало споживачам подвійний тариф на послугу виготовлення технічних умов. За це підприємство оштрафували – майже на сімдесят тисяч гривень.

 

Почуте більше ніж вразило. Подекуди ми навіть не здогадуємося, що платимо за повітря, неіснуючі квадратні метри, куби і навіть… слюсарів, про яких у КРЕПах навіть не згадують.

 

Олександр Корнюша підкреслює, що одним із основних напрямків в роботі територіального відділення є саме виявлення та припинення порушень у вигляді зловживань монопольним становищем на ринках житлово­комунальних послуг.

 

Тож які ж конкретно порушення зафіксував комітет? Наприклад, КРЕПами формувалися і застосовувалися завищені тарифи за окремими видами робіт: електропостачання ліфтів, фарбування будинкового газопроводу, прибирання прибудинкової території, технічне обслуговування внутрібудинкових систем тепло­, водопостачання, водовідведення, ремонт внутрішніх водостічних труб.

 

В окремих випадках розраховувався та застосовувався тариф за видом робіт «фарбування будинкового газопроводу», завищений у п’ять, а Кіровоградский КРЕП умудрився завищити у дев’ять (!) разів. У діяльності, а точніше бездіяльності КРЕПів є й інші порушення. Зокрема, відсутність зі споживачами письмових договорів, введення та застосування тарифів раніше, ніж передбачено законодавством. Якщо подекуди договори й укладалися, то у них права виконавця значно розширювалися, а права споживача навпаки ставали надто обмеженими.

 

Олександр Корнюша розповідає, що по деяких справах підприємства вже зобов’язали переглянути тарифи і привести їх до економічно обґрунтованого рівня.

 

Загалом, за результатами роботи антимонопольників на всіх суб’єктів господарювання накладено штрафні санкції. Відтак, каже очільник територіального відомства, обсяг перерахунків, за попередніми даними, сягне сотні тисяч гривень.

 

До речі, штрафні санкції не ляжуть на плечі споживачів, наголошує Корнюша. Разом із тим він зауважив, що споживачі можуть повідомляти про порушення у сфері комунальних послуг прямо до обласного відділення антимонопольного комітету за телефонами (0522) 24­75­23, 24­22­56. Пояснює, що за цими заявами експертам легше перевірити порушника. 

 

e-max.it: your social media marketing partner