Кропивницький виш запроваджує дуальну освіту, аби зупинити відтік кадрів закордон

,

05940Кіровоградщина стала одним із перших регіонів в Україні, де теоретичне навчання одразу супроводжується практичними навичками за системою дуальної освіти. Реалізують такий досвід у Кропивницькому економіко-технологічному інституті імені Роберта Ельворті.

Сьогодні у навчальному закладі професію за дуальною системою здобуває десятеро студентів. За основу навчання брали німецьку практику. Подивитися, як впроваджується дуальна освіта у Кропивницькому й обмінятися досвідом, до вишу приїхали колеги з Німеччини.

Студентка Ольга Мельничук до Економіко-технологічного інституту імені Ельворті перевелася на третьому курсі. Звабила саме можливість навчатися практично. Наразі половину навчального часу дівчина слухає лекції, решту – працює на підприємстві за фахом маркетолога.

– У більшості вишів не вистачає необхідної практики для студентів, під час якої можна було б набути необхідних навиків. Кожен випускник задумається: а що далі, де робота, де набути досвіду, як пройти практику, з чого починати? В інституті імені Ельворті дають можливість іти на дуальну систему, коли можна і навчатися, і працювати. Знання можна закріплювати відразу на роботі, – пояснює Ольга Мельничук.

Запровадження дуальної освіти в Україні підтримують роботодавці. Адже студент під час такого нав­­чання не лише засвоює теорію, а й повністю інтегрується в робочий процес, отримує зарплатню. Після завершення освіти підприємство має кваліфікованих працівників, а молодий фахівець – гарантоване робоче місце, переконаний голова правління обласного об’єднання організацій роботодавців Павло Штутман.

– Основою конкурентоспроможності будь-якої економіки є конкурентоспроможність персоналу. Вища дуальна освіта дає можливість об’єднати потреби реального сектору економіки і можливості вищої школи, – коментує він.

Проблеми та перспективи розвитку дуальної освіти в Україні, зокрема й на Кіровоградщині, студенти й роботодавці мали змогу обговорити з німецькими колегами. Там принцип дуальності у вищій освіті практикують більше двадцяти років. Проект діє за підтримки уряду. Тепер до нього долучилися сім українських вишів.

– Наш проект викликав великий інтерес у Кропивницькому, тут ми знайшли реального партнера, готового втілювати в життя ідею. Ми хочемо передати наш досвід і допомогти зробити перші кроки, – зауважує спікер міської ради міста Ерфурт із питань фінансово-економічної політики доктор Райнхард Дуддек.

Запровадження дуальної освіти на законодавчому рівні дозволить зупинити відтік кадрів закордон – переконані керівники освітніх закладів.

– Дуальна освіта можлива не тільки в технічній сфері. Єдине, що гальмує процес, – немає законодавчої бази, яка визначала б певні нюанси, зокрема і співвідношення працівник, учень і установа, яка навчає. Комерційні структури більш вільні і виробництво може встановлювати свої закони, домовляючись із вищим навчальним закладом, зокрема, про графік роботи і оплату праці студентам, – вважає ректор педуніверситету імені Винниченка Олег Семенюк.

– Близько 70% студентів нашої області виїжджають в інші вищі навчальні заклади. Наше завдання – якомога більше випускників шкіл залишити у Кропивницькому, на Кіровоградщині, аби вони потім тут продовжували працювати і розвивали нашу область, – переконаний проректор економіко-технологічного інституту імені Ельворті Ігор Василенко.

Начальник Льотної академії НАУ Сергій Неділько також вважає дуальну освіту одним зі шляхів вирішення проблеми браку кадрів.

– Ми багато спілкуємося з роботодавцями. Сьогодні велика проблема нестачі кадрів і відтоку особливо талановитої молоді. Дуа­­льна освіта – вихід із цієї ситуації, – наголошує керівник вишу.

 

текст: Алла Зейферт

фото: eti.kr.ua

e-max.it: your social media marketing partner