Учням на уроках заборонять користуватися смартфонами. Що чекає на школярів Кіровоградщини?

,

10129Нещодавно у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який забороняє школярам користуватися на уроках мобільними телефонами. «КП» запитала в учасників навчально-виховного процесу про всі «за» і «проти» нового законопроєкту.

Сьогодні мобільні телефони стали невід’ємною частиною життя. Сучасні діти змалку можуть користуватися будь-яким гаджетом без допомоги батьків, тож не дивно, що у більшості з них телефон з’являється уже у досить ранньому віці.

На сьогоднішній день телефон слугує не лише засобом зв’язку. За допомоги інтернету він дає доступ до величезної кількості інформації та дає змогу побачити будь-який куточок планети, не виходячи з власної кімнати.

Однак діти настільки звикають до мобільних телефонів, що не можуть залишити їх навіть під час уроків.

– Із телефонами школярі практично не розлучаються, на уроках учителям доволі часто доводиться робити зауваження, щоб вони не відволікалися. Під час перерв більшість школярів виходять із класів на відпочинок і стоять або сидять у коридорах із гаджетами. Грають в ігри або слухають музику. В початковій школі дітей легше залучити до активного дозвілля, зацікавити, вимагати дотримання дисцип­­ліни. Тож маленькі школярі користуються телефонами та планшетами переважно на пе­­рервах, – розповідає директор Кропивницької ЗОШ №30 Наталія Вельгун.

Без сумніву, правильна організація роботи з гаджетами може сприяти кращому вивченню матеріалу. Проте це лише за умови, що вчитель навмисно так вибудує заняття, на якому потрібно використовувати телефони, планшети чи інші пристрої. Навчити учнів знаходити потрібну інформацію в інтернеті – це вимога сьогодення.

– У законопроєкті є важлива деталь – «використання мобільних телефонів та інших пристроїв… усіма учасниками під час проведення навчальних занять за винятком використання таких пристроїв в освітніх цілях та дітьми з особливими освітніми потребами». На мою думку, заборона використання дітьми телефонів під час занять (окрім
наголошеного випадку) позитивно вплине на навчальну діяльність учнів. Проте, щоб не відбувалося порушення прав дитини, потрібно обов’язково деталізувати, коли і як діти безпереш­­кодно зможуть користуватися телефоном, бо сьогодні – це засіб зв’язку з батьками, що підвищує рівень безпеки наших дітей, – додає керівник навчального закладу.

З директором школи погоджуються й батьки.

– Я не можу заборонити своєму сину брати телефон до школи. Хоча і розумію, що у нього може виникнути бажання пограти на уроці, телефон насамперед є засобом зв’язку. Мені так легше, я будь-якої хвилини можу зателефонувати йому і дізнатися, як у нього справи. Також якщо у мене виникнуть якісь інші питання, я без проблем зможу його набрати на перерві та поговорити з ним, – каже мама старшокласника Світлана.

Учителі у навчально-виховному процесі мають не менш важливий вплив на дітей, ніж батьки. Саме вчителі мають вирішувати, чи потрібен дітям доступ до мережі на певному занятті, і стежити, щоб діти на уроках не відволікалися на телефони.

– Чи потрібні мобільні телефони в школі? Діти мають вчитися. Батьки почуваються спокійними, мабуть, якщо у дитини є телефон. Можна бути на зв’язку. Проте, на мою думку, зараз це єдиний позитивний момент «за», – вважає вчитель англійської мови Олег Андрієнко і додає, наша система освіти ще не готова до надання освітніх послуг в електронному форматі. Електронні підручники хоча і можна використовувати, однак це не є загальноприйнятою практикою. Навіть посилання на джерела, якими можна було б скористатися, не систематизовані. Тобто, ми ще на шляху до переходу роботи на уроці в електронному форматі. Якщо потрібен інтернет, учитель просто веде дітей до комп’ютерного класу. А смартфони діти використовують у школі задля задоволення, розваги. Це заважає навчальному процесу, звідси і проблеми.

Самі ж діти ніколи не визнають свою залежність від телефонів.

– Я не залежний від свого телефону. «Проводжу» у ньому лише 5-6 годин на добу. Використовую свій смартфон для пошуку потрібної мені інформації, спілкуюся з друзями у соцмережах та слухаю музику. Не буду брехати, інколи під час дуже нудного уроку я також можу дістати телефон і трохи погратися. Але це дуже погано, хочу позбутися цієї шкідливої звички. Вважаю, якщо забороняти телефони, то забороняти повністю. Адже, якщо він лежатиме в мене в кишені, то я можу не втриматися і взяти його тоді, коли він мені зовсім не потрібен, – переконаний десятикласник Устинівського НВО Микола Райніч.

текст: Дмитро Андрієнко

фото: Олена Сідорова

e-max.it: your social media marketing partner