Кропивницький: суспільно-політичні настрої

,

10398Соціологічна група «Рейтинг» презентувала результати опитування жителів обласного центру проведеного на початку червня 2020 року

Райкович – лідер серед місцевих політиків

Результати опитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» протягом 1-14 червня 2020 року серед жителів Кропивницького, продемонстрували, що містяни значно краще оцінюють місцевий стан справ, аніж загальну ситуацію в області чи країні. Так, лише 22% вважають, що країна рухається у правильному напрямку, 63% – протилежної думки. 29% оцінюють стан справ у місті як правильний, 50% – як хибний. Натомість 43% кропивничан вважають, що справи у ньому йдуть правильно, стільки ж – протилежної думки.

Серед місцевих політиків найкраще містяни ставляться до Андрія Райковича: 49% – позитивно, 23% – нейтрально, 19% – негативно. До Сергія Ларіна позитивно ставляться 36%, негативно – 18%, нейтрально – 25%, не знають його – 21%. До Сергія Кузьменка позитивно ставляться 17%, негативно – 8%, нейтрально – 24%, не знають його – 51%. До Олександра Чорноіваненка позитивно ставляться 13%, негативно – 10%, нейтрально – 21%, не знають його – 58%. До Андрія Ніколаєнка позитивно ставляться 11%, негативно – 13%, нейтрально – 18%, не знають його – 59%.

42% позитивно оцінюють діяльність президента Володимира Зеленського, 46% – негативно. Роботою прем’єр-міністра Дениса Шмигаля задоволені – 16%, не задоволені – 47%, не змогли оцінити – 37%. Верховною радою задоволені лише 14%, не задоволені – 65%. Роботу Кіровоградської облдержадміністрації та обласної ради не змогли оцінити близько третини опитаних. Задоволені діяльністю цих інституцій по 32-33%, не задоволені – 36-38%.

 

10469

Загальні проблеми: війна, безробіття

Військовий конфлікт на сході країни (52%) та відсутність роботи, безробіття (44%) очолюють рейтинг проблем загальнодержавного значення серед жителів міста. Низький рівень зарплат та пенсій, неможливість отримати якісне медичне обслуговування та хабарництво і корупція у владі турбують третину містян. Підвищення тарифів на комунальні послуги, недостатній рівень соціального захисту та зростання злочинності вважають загальнонаціональними проблемами від 12% до 14% опитаних.

Натомість рейтинг особистих проблем очолює низький рівень зарплат та пенсій – 40%. Підвищення тарифів на комунальні послуги, неможливість отримати якісне медичне обслуговування та військовий конфлікт на сході вважають проб­­лемами особистого значення близько третини респондентів. Відсутність роботи, хабарництво та корупція у владі, а також підвищення цін на основні товари турбують близько 20% опитаних.

10470Більше половини кропивничан задоволені роботою Райковича. Залік меру – транспорт, ремонт доріг, освітлення вулиць

Роботою міського голови задоволені 55% опитаних, не задоволені – 30%. Міською радою задоволені – 38%, не задоволені – 41%. Громадським транспортом міста задоволені 61% респондентів, не задоволені – 29%, роботою освітніх закладів – 38% та 37% відповідно (не змогли оцінити цю сферу 26%). Роботу поліції схвалюють – 32%, не схвалюють – 49%, комунальними підприємствами (ЖЕКи, благоустрій міста, освітлення і т.п.) задоволені – 26%, не задоволені – 65%, медичними закладами – 19% та 73% відповідно.

51% опитаних вважають, що за час каденції чинного мера ситуація в місті у цілому покращилася. Лише 7% побачили погіршення. 34% вважають, що вона не змінилася. 53% опитаних зазначили, що міський голова ефективно реагує на загрозу коронавірусу у місті. 19% –
протилежної думки. Про ефективну реакцію на пандемію з боку міських медичних закладів та правоохоронних органів говорили близько 40% опитаних.

Найбільші проблеми у Кропивницькому: високі тарифи на комунальні послуги, наркоманія та алкоголізм

Вартість комунальних послуг (44%), наркоманія та алкоголізм (39%) очолюють рейтинг проблем, які найбільше турбують містян. Третина опитаних турбується через безпритульних тварин на вулицях та корупцію у міській владі, чверть – через поганий стан доріг в обласному центрі або ж утилізацію та збір сміття.

Якість громадського транспорту (43%), якість доріг (34%) та вуличне освітлення (24%) – сфери, з якими, на думку опитаних, пов’язані найбільші успіхи чинного мера. 18% вважають успіхом оновлення парків та скверів, 14% – ремонт тротуарів та прибудинкових територій, 12% – вирішення проблеми заторів на вулицях міста.

Покращення роботи медичних закладів (42%) та створення робочих місць (34%), на думку опитаних, мають стати пріоритетними завданнями міської влади. Чверть респондентів очікують від муніципалітету покращення якості доріг, житлово-комунальних послуг, роботи освітніх закладів, боротьби з корупцією та кращого соціального захисту малозабезпечених.

Рейтинг кандидатів на мера очолює Андрій Райкович

Серед кандидатів на міського голову лідером у рейтингу є Андрій Райкович, якого готові підтримати 38,7% тих, хто визначився і має намір узяти участь у виборах. 18,8% могли б підтримати Артема Стрижакова, 12,0% – Анатолія Ларіна, 5,2% – Олександра Цертія, 4,1% – Олександра Горбунова. Рейтинг інших кандидатів – менше 3%. Тих, хто не визначився, – 14-15%.

Моделювання другого туру мерських виборів показало, що за умови виходу до нього Андрія Райковича та інших потенційних кандидатів, чинний міський голова отримав би перемогу. У парі з Артемом Стрижаковим із результатом – 45% проти 30%, у парі з Олександром Горбуновим – 52% проти 14%. Водночас слід враховувати, що від чверті до третини опитаних ще не визначилися з вибором або ж не хочуть брати участь у голосуванні у зазначених комбінаціях другого туру мерських виборів.

Оцінка шансів різних кандидатів продемонструвала, що 53% респондентів, обираючи мера міста, могли б підтримати чинного міського голову. Кандидата самовисуванця могли б підтримати 37% опитаних, не підтримали б – 36%. Кандидата, висунутого місцевою партією, могли б підтримати 35%, не підтримали б – 37%, кандидата, висунутого партією «Слуга народу», підтримали б 31%, не підтримали б – 52% опитаних.

Аудиторія: жителі Кропивницького від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком та статтю. Вибіркова сукупність: 747 респондентів. Метод опитування: особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 3,6%. Терміни проведення дослідження: 1-14 червня 2020 р.

 

10471

e-max.it: your social media marketing partner