Кропивницький фізрук, який потрапив у топ-11 кращих учителів країни, поділився секретом успіху

, КП

10705«Пишаємося вами!», «Ви молодець!», «Вітаємо!» – так, замість звичного «Добрий день!», у Кропивницькому нав­чально-виховному об’єднанні №6 вітають учителя фізичної культури Сергія Лаврова. Чоловік увійшов у топ-11 фіналістів найпрестижнішої педагогічної премії країни Global Teacher Prize Ukraine в номінації «Найкращий вчитель фізкультури». Зізнається, таке визнання для нього – надзвичайно почесне. Чому вирішив узяти участь у конкурсі, чого навчає учнів і про улюблену професію, активний учитель розповів «КП».
У кропивницькій школі №6 Сергій Лавров працює майже тридцять років. Каже, свою роботу дуже любить. Аби більше часу займатися з учнями і вчителювати, пішов із посади завуча. Чоловік постійно вигадує нові методики і технології проведення уроків фізкультури, щоб зацікавити сучасних дітей. При цьому встигає писати фахові роботи. Вчителі про свого колегу кажуть: він активний, непосидючий, придумкуватий і завжди знаходить спільну мову з дітьми.

Перезавантаження

10709– Коли я пропрацював років 15 учителем, відчув якесь емоційне вигорання, вже було ніби не так цікаво… Задумувався над зміною роботи. Тоді у нашу школу прийшов новий директор і я запропонував свою кандидатуру на посаду заступника з виховної роботи. Мене призначили і з 2011 по 2016 рік я був на цій посаді. Вона мене дуже багато чого навчила – цінувати свій час, швидко реагувати на різні обставини в житті, які постійно змінюються, приймати рішення і за них відповідати. Мені все чудово вдавалося, але на якомусь етапі ця робота зда­лася не те що не цікавою, просто захотілося більше поринути в свою рідну спеціальність. Я за власної ініціативи пішов із цієї посади, – ділиться з «КП» учитель фізкультури Сергій Лавров.

Чоловік зізнається, цей етап став для нього перезавантаженням у професії.

– Серпень – із радістю на роботу, купа ідей! Часу з’явилося більше і треба було його чимось цікавим заповнювати. Так виникали різні шкільні проєкти. Наприклад, лижний флешмоб на подвір’ї школи. Ми проклали лижню, учні, вчителі і навіть батьки приходили на забіг. Разом із колегами й учнями брали участь у багатьох змаганнях і конкурсах. У проєкті «Спортивне місто – здорова нація» виграли більше 15 тисяч гривень, на які придбали спортивне обладнання та інвентар. У 2017 возив дітей у Чернівецьку область на захід «Спортивна зима». Торік через соцмережі дізнався, що в Угорщині пройшов чемпіонат світу з текволі – це волейбол поєднаний із настільним тенісом і вирішив: а чому б у нас в місті не провести такі змагання? Це було вперше в області! Тоді все було на офіційному рівні. Залучені обласна федерація волейболу, представники національного олімпійського комітету України. Спочатку провів семінар для вчителів фізкультури міста, на другий день грали команди-мікс, тобто у парі чоловік-жінка, на третій день грали діти. Всім сподобалося, незвичний вид спорту, охочих було багато. Я пишаюся цим, – розповідає вчитель.

10706Global Teacher Prize Ukraine? Чому б ні?

– По-перше, є чим поділитися з колегами. У нашій школі дійсно проводимо багато заходів, часом досить незвичних для типової школи. Хоті­лося б, щоб знали не тільки в межах закладу, міста, а може й трохи далі. Ще одна з причин – стало нудно жити. Хочеться якогось драйву, чогось нового, – посміхається вчитель.

Про реєстрацію на конкурс дізнався з соцмережі.

– Навесні разом із колегою взяли участь у проєкті Klitschko Foundation «Посилка успіху». Потрапили у фінал і виграли дві посилки з інвентарем. Після цього побачив на сторінці освітянського сайту у соцмережі цю номінацію, подумав, що після участі у проєкті Klitschko Foundation можна стартувати далі. Так і вирішив податися на премію. Цілеспрямовано не шукав, воно саме все приходить, просто часто читаю освітянські сайти, проєкти у соцмережах, спілкуюся з колегами з різних міст і країн, – каже Сергій Лавров.

Через карантин усі етапи, крім нагородження, відбувалися онлайн.

– Треба було заповнити анкету. Вона охоплює всі види роботи – з дітьми, з батьками, творчі праці, друковані напрацювання, виступи, чим займаються випуск­ники. Усе це підтверджувати фото-, відеофайлами, посиланнями на соцмережі, сайти. Я трохи там начудив, як то кажуть. Використав цитати Остапа Бендера. Було, здається, до 15 запитань, які протягом тижня заповнював. Усе розписав, відправив і чекав, – із посмішкою розповідає чоловік.

Хоча вчитель не переміг у номінації, зізнається, участю дуже задоволений.

– Коли я у своїй номінації потрапив у топ-50, дуже зрадів, а топ-11, як то кажуть, радості аж за край! Вітали діти, вчителі, колеги з інших шкіл, міст і навіть країн. Це приємно. Усіх фіналістів 3 жовтня, у День учителя, запросили у Київ для оголошення переможця. Усе відбувалося біля Арки Дружби народів. Було дуже гарно, феєрично. Червона доріжка, ліхтарики, сцена, десятка кращих виїхали на байках, привітав прем’єр-міністр Денис Шмигаль, виступали гурти «ВВ», «The HARDKISS», Олександр Пономарьов, MONATIK. Поспілкувалися з колегами. Я дуже задоволений, що потрапив на це дійство, воно надихає, – ділиться Сергій Лавров. – Перемоги не здобув, але наступного року, думаю, зібрати більше матеріалу і знову взяти участь. Журі сказало, що вчителі фізичної культури подали найбільше анкет серед інших педагогів, і тому їм було складно визначитися.

10708

Хочеться зацікавлювати й урізноманітнювати життя – як своє, так і дітей

– Викладаю у різних класах – від молодших до старших. Діти надихають, хочеться зробити щось для них цікаве. Адже вони хочуть займатися на уроці, у них є бажання приходити на позаурочні заняття. Звичайно, є й такі, кому цікавіший телефон. Хочеться зацікавлювати дітей, урізноманітнювати життя – як своє, так і їхнє. Ідей дуже багато, треба тільки думки зібрати до купи, – каже освітянин.

 


10707Надія Кравченко
директорка НВО №6 Кропивницький

Позиція адміністрації – активізувати участь учителів в освітянських заходах і наші педагоги це роблять. Наша школа багато років активно долучається до різноманітних проєктів. Ми одні з перших проводили регіональний EdCamp у форматі НЕконференції, ділилися досвідом і здобутками, запрошували цікавих спікерів. Наразі – учасники міжнародної програми «Демократична школа», всеукраїнського проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність».

Я вважаю, що професія вчителя надважлива, і ми маємо заявляти про себе, про те, що робимо, що ми вміємо робити і що робимо це якісно. Діти і батьки мають знати, що вчителі – сучасні люди, вони зараз у вирі інновацій. Мене дуже радує, що Сергій Олександрович один із тих педагогів, які підтримують ідею популяризації діяльності вчителів. У цій школі працюю 10 років і весь час спів­праця з ним – креативні ідеї, як урізноманітнити життя учнів під час уроків і поза ними.

Наприклад, мене вразила його пропозиція кілька років тому взимку прокласти лижню у дворі. Це корисна і гарна ідея – об’єднати учнів, учителів і батьків. Він популяризує різні види спорту, навіть ті, яких немає в програмі, додатково займається з дітьми після уроків. Він ще й учасник Всеукраїнського проєкту з формування та оцінювання громадянських компетентностей учнів у школі, розробляв вправи та брав участь у відеозйомці вправ, які увійдуть до навчального курсу для вчителів. Я вважаю, що активна громадянська позиція сьогодні дуже важлива для кожної людини, а тим більше для учня. Сергій Олександрович унікальний педагог. Має друковані праці у фахових виданнях. Знаходить час і сили після виснажливих уроків ще й писати статті. Він керівник методичного об’єднання вчителів фізичного виховання нашої школи. Дуже толерантна людина, вміє згуртувати людей, надихнути. Поважаю і ціную цього вчителя. На його уроках завжди панує дружня невимушена атмосфера.


 

текст: Наталка Маринець
фото: Ігор Демчук та з соцмережі

e-max.it: your social media marketing partner